EVENTER, 17 november – Deze felbegeerde prijs werd dit jaar voor de 35e keer uitgereikt en zet Slimstock in een indrukwekkende rij van winnaars, waaronder: Coolblue, ATAG, Vanderlande, Stork, Auping, Grolsch, Nike Europe, ID&T, Philips Lighting en Heineken.

“Slimstock verdient de logistiek prijs omdat de aanpak innovatief is en een voorbeeld is voor de sector.” – jury Nederlandse Logistiek Prijs 

Voor het selecteren van de winnaar van deze prijs beoordeelt een onafhankelijke vakjury bedrijven aan de hand van verschillende criteria: innovatie, klant, kosten, mensen, implementatie, inzicht resultaten, publicatie en wendbaarheid. Een aantal redenen waarom Slimstock als winnaar van de Nederlandse Logistiek Prijs 2021 is gekozen: 

  • Innovatieve benadering van de markt: niet het softwarepakket Slim4 wordt centraal gezet, maar het verbeteren van het voorraadbeheer van de klant, klanttevredenheid en aantoonbare verbeteringen 
  • Focus op kennisontwikkeling, voor klanten maar ook binnen Slimstock zelf, waarbij naast de eigen Academy, ook wordt samengewerkt met universiteiten en hogescholen 
  • Wendbaarheid van de organisatie: juist in tijden van crisis is Slimstock opgeschaald in aantal mensen en aantal landen 

Juryvoorzitter Jos van Hilligersberg benadrukte tijdens de uitreiking de unieke combinatie die Slimstock heeft: focus op klantgerichtheid, in combinatie met de positie als productleider. 

 

Over de Nederlandse Logistiek Prijs 

De vereniging Logistiek management (vLm) beloont elk jaar een logistiek bedrijf dat een uitzonderlijke prestatie in het vakgebied logistiek heeft neergezet. De winnaar krijgt de prijs voor een duidelijk innovatief project dat aantoonbaar succesvol is uitgevoerd. vLm wil met deze award de innovatie en professionalisering van de logistiek in Nederland stimuleren. De gelauwerde onderneming moet een inspiratiebron zijn en een voorbeeldfunctie voor andere bedrijven vervullen. (bron: https://vlm.nl/home/events-en-prijzen/nederlandse-logistiek-prijs/)